Selected Publications

Althoff, K., U. Gebken (2018):
Bewegung, Spiel und Sport für alle. Tagungsband zum 2. Essener Kinder- und Jugendsportkongress. Hildesheim: Arete Verlag.

Altmann, T., M. Roth (2018):
The Self-Esteem Stability Scale (SESS) for cross-sectional direct assessment of self-esteem stability. Frontiers in Psychology – Personality and Social Psychology, 9: 91.

Bernhard, A. (2017):
Pädagogik des Widerstands. Impulse für eine politisch-pädagogische Friedensarbeit. Weinheim: Beltz-Verlag.

Bittner, M., M. Wittfeld (2017):
Pedagogical relationships in times of sexual violence. Constituting intimacy and corporality at the limits. Ethnography and Education 13(2), 254–268.

Bossong, H. (2018):
Soziale Arbeit in Zeiten der Digitalisierung. Zeitschrift für Sozialarbeit, Sozialpädagogik und Sozialpolitik 48(4), 303–324.

Bremer, H., A. Lange-Vester (2018):
Gegenläufige Entwicklungen von Öffnungen und Schließungen im Bildungswesen. Vorwort zum Schwerpunkt. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 3, 227–233.

Bressler, C., C. Rotter (2017):
The relevance of a migration background to the professional identity of teachers. International Journal of Higher Education 6(1), 239–250.

Deutscher, V.K., E. Winther (2018):
Instructional sensitivity in vocational education. Learning and Instruction 53(2), 21–33.

Göbel, K., P. Buchwald (2017):
Interkulturalität und Schule. Paderborn: Schöningh Verlag.

Pfitzner, M. (2018):
Lernaufgaben im kompetenzförderlichen Sportunterricht – Theoretische Grundlagen und empirische Befunde (Bildung im Sport 14). Wiesbaden: Springer VS.

Roczen, N., H.J. Abs, M. Filsecker (2017):
How school influences adolescents’ conflict styles. Journal of Peace Education 14(3), 325–346.

Schiek, D., C.G. Ullrich (2017):
Using asynchronous written online communications for qualitative inquiries: A research note. Qualitative Research 17(5), 589–597.

Steins, G., B. Behravan (2017):
Teacher-student-relationships in teacher education: exploring three projects of knowledge transfer into action. Psychology 8, 746–770.