Kopfgrafik Bildungswissenschaften

Selected Publications

  • Fischer, H.E., A. Borowski (2009): Professionswissen und Fortbildung von Physiklehrern. In: E. Kircher, R. Girwidz, P. Häußler (Hrsg.): Physikdidaktik. Berlin, Heidelberg, New York: Springer. 689-708.
  • Fritz, A., S. Schmidt (2009): Fördernder Mathematikunterricht in der Sekundarstufe I. Rechenschwierigkeiten erkennen und überwinden. Weinheim: Beltz.
  • Klein, E.D., S.M. Kühn, I. van Ackeren, R. Block (2009): Wie zentral sind zentrale Prüfungen? Abschlussprüfungen am Ende der Sekundarstufe II im nationalen und internationalen Vergleich. Zeitschrift für Pädagogik, 55 (4), 596-621.
  • Leutner, D., C. Leopold, E. Sumfleth (2009): Cognitive load and science text comprehension: Effects of drawing and mentally imagining text content. Computers in Human Behavior 25, 284-289.
  • Ricken, G., A. Fritz (2009): Überblick über Ansätze zur Diagnostik arithmetischer Kompetenzen. In: Fritz, A., G. Ricken, S. Schmidt (Hrsg.): Handbuch Rechenschwäche-Weinheim: Beltz. 308-331.
  • Thillmann, H., J. Künsting, J. Wirth, D. Leutner (2009): Is it merely a question of 'what' to prompt or also 'when' to prompt? - The role of presentation time of prompts in self-regulated learning. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 23, 105-115.
  • Wackermann, R., G. Trendel, H.E. Fischer (2009): Evaluation of a Theory of Instructional Sequences for Physics Instruction. International Journal of Science Education, First published on: 07 July 2009 (iFirst).
  • Wadouh, J., A. Sandmann, B. Neuhaus (2009): Vernetzung im Biologieunterricht - deskriptive Befunde einer Videostudie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 15, 69-87.
  • Walpuski, M., E. Sumfleth (2009): The use of video data to evaluate inquiry situations in chemistry education. In: T. Janík, T. Seidel (eds.): The power of video studies in investigating and learning in the classroom. Münster: Waxmann Publishing, 121-133.
  • Wirth, J., J. Künsting, D. Leutner (2009): The impact of goal specificity and goal type on learning outcome and cognitive load. Computers in Human Behavior 25, 299-305.