Ausgewählte Publikationen

Böhme, J., T. Böder (2020): Bildanalyse. Einführung in die bildrekonstruktive Forschungspraxis der Morphologischen Hermeneutik. Wiesbaden: Springer Verlag.

Deutscher, V., E. Winther (2019): A conceptual framework for authentic competence assessment in VET: A logic design model. In: S. McGrath, M. Muder, J. Papier, R. Suart (eds): Handbook of vocational education and training. Developments in the changing world of work. New York: Springer, 1299–1312.

Hofäcker, D., M. Hess, S. König, (2019): Wandel von Ruhestandsübergängen im politischen Paradigmenwechsel Europas. In: Zeitschrift für Gerontologie und Geriatrie, 52, Supplement 1, 40–51.

Forkmann, T., H. Glaesmer, L. Paashaus, D. Rath, A. Schönfelder, K. Stengler, G. Juckel, H.-J. Assion, T. Teismann (2020): Interpersonal theory of suicide: prospective examination. British Journal of Psychiatry Open, 6, e113 1–7.

Jugert, P., L. Leszczensky, S. Pink (2020): Differential influence of same- and cross-ethnic friends on ethnic-racial identity development in early adolescence. Child Development, 91, 949-963.

Kerres, M. (2020): Against all odds: Education in Germany coping with Covid-19. Postdigital Science and Education, 2, 690–694.

Klammer, U., S. Leiber, S. Leitner (2019): Social Work and the Making of Social Policy, Bristol: Policy Press.

König, A. (2019): Spielfelder des Selbst. Eine Längsschnittstudie zu jungen Erwachsenen in Handwerksbetrieben, Hochschulen und Kunstakademien. Weinheim: Juventa Verlag.

Malin, J., C. Brown, G. Ion, I. van Ackeren, N. Bremm, R. Luzmore, J. Flood, G.M. Rind (2020): World-wide barriers and enablers to achieving evidence-informed practice in education: what can be learnt from Spain, England, the United States, and Germany? Humanities and Social Sciences Communications, 7:99.

Pfitzner, M., T. Mühlbauer, U. Gebken (2020): Schulsport 2030 – Anforderungen an einen modernen Sportunterricht und an Sportlehrkräfte im Essen-Duisburger Modell der Sportlehrer_innenbildung. Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, 61(1), 86–103.

Veber, M., R. Benölken, M. Pfitzner (2019): Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken (Begabungsförderung: Individuelle Förderung und Inklusive Bildung). Münster: Waxmann.