Ausgewählte Publikationen

  • Abs, H. J. (2013): Die Vermessung des guten Bürgers – Zur empirischen (De-)konstruktion eines Ideals. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation. 33 (3). 267–282.
  • Bellingrath, S., N. Rohleder, B. M. Kudielka (2013): ­Effort-reward-imbalance in healthy teachers is associated with higher LPS-stimulated production and lower ­glucocorticoid sensitivity of interleukin-6 in vitro. ­Biological Psychology, 92(2), 403–9.
  • Bernhard, A. (2014): Bewusstseinsbildung. Einführung in die kritische Bildungstheorie und Befreiungspädagogik Heinz-Joachim Heydorns. Baltmannsweiler.
  • Bitan, K., A. Haep, G. Steins (2014): School inspection still in dispute. An exploratory study of school principals’ perceptions of school inspection. International Journal of Leadership in Education. Doi:10.1080/13603124.2014.958199
  • Dicke, T., P. D. Parker, H. W. Marsh, M. Kunter, A. Schmeck, D. Leutner (2014): Classroom management, classroom disturbances, and burnout: A latent moderated mediation analysis. Journal of Educational Psychology 106, 569–583.
  • Esaulova, Y., C. Reali, L. von Stockhausen (2014): Influences of grammatical and stereotypical gender during reading: Eye movements in pronominal and noun phrase anaphor resolution. Language, Cognition and Neuroscience 29, 781–803.
  • Hinte, W., O. Fehren (2013): Sozialraumorientierung – Fachkonzept oder Sparprogramm? Berlin: Lambertus Verlag.
  • Hofäcker, D., S. König (2013): Flexibility and work-life conflict in times of crisis: a gender perspective. International Journal of Sociology and Social Policy 33 (9/10), 613–635.
  • Kühn, S. M., I. van Ackeren, G. Bellenberg, C. Reintjes, G. im Brahm (2013): Wie viele Schuljahre bis zum Abitur? Eine multiperspektivische Standortbestimmung im Kontext der aktuellen Schulzeitdebatte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 16 (1), 115–136.
  • Naul, R., D. Dreiskämper, D. Hoffmann (2014): Physical and Health Education in Germany: From School Sports to Local Networks for Healthy Children in Sound Communities. M.K. Chin, C.R. Edginton (eds.): Physical Education and Health. Global Perspectives and Best Practice. Urbana, IL: Sagemore Publishing LLC, 191–204.
  • Schlepper, C. (2014): Strafgesetzgebung in der Spätmoderne: Eine Empirische Analyse legislativer Punitivität. Wiesbaden: Springer VS.
  • Schmidt, W. (2013): Die Gesundheits- und Bildungskatastrophe. Mehr Gerechtigkeit für alle Kinder. Hamburg: Czwalina.
  • Tervooren A., N. Engel, M. Göhlich, I. Miethe, S. Reh (Hrsg.) (2014): Ethnographie und Differenz in pädagogischen Feldern. Internationale Entwicklungen erziehungswissenschaftlicher Forschung. Bielefeld: transcript.
  • Ullrich, C. G., D. Schiek (2014): Gruppendiskussionen in Internetforen. Zur Methodologie eines neuen qualitativen Erhebungsinstruments. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 66 (3), 459–474.